יום שלישי, 16 באוקטובר 2012

5 שאלות שכדאי לשאול לפני השכרת או קניית ציוד הגברה


הארגון שאתה עובד בו מתכנן לקיים כנס, ואתה זה שאחראי על המיקרופונים וההגברה. יש רק בעיה אחת: אין לך ציוד כלל. מה עושים? האם עדיף לשכור ציוד הגברה, או שעדיף לקנות אותו?
אין כאן תשובה נכונה או לא נכונה. לא משנה לאיזה סוג של ציוד הגברה מקצועי אתה זקוק, יכול להיות הגיוני עבורך לשכור ציוד לטווח קצר, או שאתה יכול לרכוש ציוד ולחסוך כסף על אירועים עתידיים.

להלן חמש שאלות שתעזור לך להחליט אם לקנות או לשכור ציוד הגברה מקצועי לאירוע הבא שלך:

1. האם ציוד ההגברה ישמש באירועים מסוגים שונים?
האירוע שלך עשוי לדרוש ציוד מאוד ספציפי כגון מיקרופונים והגברה שמתאימים במיוחד לכנסים ומפגשים.
מצד שני, ציוד פחות ייחודי, כגון מערכת כריזה, יכול לשמש במגוון רחב יותר של אירועים, מישיבות ועד הופעות. אם ציוד ההגברה שאתה מעוניין בו עתיד למלא מגוון של צרכים, רכישתו עשויה להיות בחירה חכמה.

2. באיזו תדירות אתה מתכוון להשתמש בציוד ההגברה?
אם אתה בטוח שתשתמש באותו ציוד שוב ושוב, כדאי לך לשקול לקנות אותו. אם זה משהו שהולך לצבור אבק על מדף במחסן, כנראה שעדיף לך לשכור אותו רק בעת צורך.

3. מי יפעיל את הציוד?
אולי זה אתה - או מישהו אחר בארגון שלך שמבין בהפעלת ציוד הגברה. במקרה זה, תוכל לרכוש ציוד הגברה מבלי לדאוג לגבי צורך בטכנאי ייעודי.
אם, לעומת זאת, אתה מסוג האנשים שעיניהם מאדימות למראה דבר מורכב יותר משלט-טלוויזיה, זה עלול להיות לא חכם מצידך לרכוש ציוד שאף אחד לא ידע איך לתפעל אותו.
חברות השכרת ציוד הגברה - במיוחד אלו המתמחות במערכות כריזה - לעתים קרובות באפשרותן לספק יחד עם הציוד טכנאים שיעזרו עם ההתקנה וההפעלה.

4. האם ציוד ההגברה יישאר שימושי לאורך שנים?
פריטים מסוימים יישארו שימושיים במשך עשרות שנים, בעוד שאחרים יזדקקו לשדרוג פעמים רבות. כדאי לקחת בחשבון את העלות מול תוחלת החיים של הציוד - ציוד שיוחלף בתדירות גבוהה כדאי לשכור ולא לקנות. זהו שיקול חשוב עבור מערכות הייטק כגון מיקרופונים אלחוטיים או ציוד היקפי למחשב.

5. כמה כסף באפשרותך להשקיע בציוד ההגברה?
לא חשוב כמה רכישת הציוד נראית חסכונית בטווח ארוך, ייתכן שפשוט אין ברשותך את המזומן לרכישת מערכת כרגע. אם זה המקרה, אז יתכן שעדיף לך לפנו לאפיק של השכרת ציוד.

אז האם עליך לקנות או לשכור את הציוד?
במקרים רבים, תוכל להשיג את המיטב בעזרת שילוב: לקנות את הציוד שאתה יודע שתשתמש בו לעתים קרובות, ולשכור את ציוד שנדרש להשלמת הפערים. אם תיקח בחשבון את הצרכים והיכולות הנוכחיים ועתידיים שלך, ואת התקציב שלך, תוכל לקבוע אם עליך לשכור או לקנות את ציוד ההגברה המתאים לאירוע שלך.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה